ذهنیتهای کاذب فئودال شدن یک شبه و دیگر ذهنیتهای کاذب و یا این که مقداری دربارهی تکنولوژی کار شرکتهای بروکری
حقیقت این است که سه تکنولوژی کار مرکزهای دیلینگ موجود است :
1 . هیچ خرید و فروش ای به همتای فرنگی انتقال داده نمی شود . دراینصورت ناکامی مشتری به نفع راس دیلینگی است , زیرا در صورت موفقیت مشتری این راس میزان سود را می بایست از موجودی خویش پرداخت نماید . راس دیلینگی که با این تکنولوژی کار مینماید , ( آشپزخانه ( نامیده میگردد . غالبا در سالهای اولیه فعالسازی کمپانی , مشتریان وی و معاملات آنان برای ساخت یک لوت استاندارد ( 0 . 5 میلیون ) برای ارسال به سیستم میان بانکی فارکس و انتقال مجموع معاملات مشتریان به همتای فرنگی کم هست . در موسسات نو مدام این ریسک موجود هست که یکیاز مشتریان درآمد متعددی کسب نماید و کمپانی نتواند نیز درآمد کسب شده بوسیله این مشتری و نیز درآمد دیگر مشتریان را بپردازد . به مراد کاهش این ریسک بیشتر بروکرهای برنا خواهان شکست دادن مشتریان خویش میباشند و این دستور تاثیر منفی روی طریق تاءمل کلی در مرد بازار فارکس میگذارد .
در اولِ کار بازار فارکس مرکزها دیلینگ مقداری جانور بودند و بیشتر آنان مشتریان کافی را برای انتقال معاملات آن ها به همتای فرنگی نداشتند و این دستور سبب خوی اشتباه مرکزها دیلینگ از جمله لغزش نرخ هنگام بستن معاملات , میشد . البته به مرور زمان شرکت های مشتریان بیشتری جلب کردند , نرخهای غلط سبب ساز آوازه منفی شرکتهای بروکری شدند و به همین منظور موسسات بزرک برعلیه مشتریان خویش کار نمیکنند . و فعلا خلق و خوی اشتباه را می توان تنها در شرکت ها کوچک جدید تاسیس شده رویت کرد .
وقتی بروکر گسترش پیدا میکند و تعداد مشتریان آن بیش از چند هزار میشود، روسای شرکت میفهمند که:
- که درآمد شرکت هایی که معاملات خود را به همتای خارجی منتقل نمیکنند و نرخ اسپرد تمام معاملات که از تعداد مشتریان بستگی دارد، همسان میباشد. تعداد مشتریان نیز از شهرت شرکت بستگی دارد.
- شهرت مثبت و درآمد همیشگی بهتر از درآمد بدست آمده از طریق عکس العمل برعلیه مشتریان است. به همین خاطر حتی شرکتهایی که معاملات خود را به همتای خارجی منتقل نمیکنند دیگر عملیاتی مانند نرخ های غلط و یا توقفهای کاذب و غیره انجام نمیدهند.
- فعالیت در بازار فارکس سودآور شد به همین دلیل بروکرها نمیخواهند کار خود را به دلیل برندن چند مشتری همزمان از دست بدهند.
- میانگین سپرده شروع به رشد کرد (تاثیر مثبت شهرت بی نقص شرکتها). مشتریان بزرگی وارد این بازار شدند و این مشتریان با توجه به حجم سپرده خود اغلب سود کسب میکنند، از آنجایی که سپرده آنها اجازه میدهد ریسکهای معاملات را کنترل کرد (Money Management) و این مشتریان معمولا آمادگی بیشتری از لحاظ معاملات و غیره دارند.
در نتیجه روسای شرکت به فروش تامینی معاملات مشتریان خود فکر میکنند و این یعنی شرکت به دسته تکنولوژی بروکری میپیوندد.
2. انتقال مجموع معاملات مشتریان . در این نوع تکنولوپی وقتی معاملات مشتریان به حد تعیین شده میرسد، معاملات به بازار Forex بین بانکی منتقل می شود. در این صورت علیه مشتری عمل کردن هیچ سودی برای شرکت ندارد. در این صورت این حرفه باثبات تر خواهد بود، چون برنده شدن مشتریان با ریسک ورشکست شدن شرکت برخوردار نیست.
3. انتقال تمام معاملات مشتریان به بازار بین بانکی. از لحاظ مزایا این تکنولوپی هیچ مزیت برای مشتریان ندارد و اما از لحاظ موارد منفی می توان از نکات زیرنام برد:
- میزان سپرده اولیه بالا و حداقل حجم یک معامله نیز بالا میباشد.
- برای انجام عملیات بجای چند ثانیه، یک دقیقه و یا بیشتر وقت لازم است.
- ۰ نظر
- ۲۲ شهریور ۹۸ ، ۱۳:۳۷